פרסום בפייסבוק

למי אין פרופיל פייסבוק בקהל? שיקום.
אף אחד לא קם, וזה מפני שככל הנראה אתם גוללים ממש עכשיו בפיד שלכם (:
פייסבוק היא המדיה החברתית הגדולה והמובילה ביותר בעולם, בה מיליארדים של גולשים מתקשרים ביניהם, מעלים תמונות מרגשות וחולקים מידע עסקי בשלל צורות.
יש כמעט 3 מיליארד משתמשים בפייסבוק נכון להיום, וככל שהזמן עובר, המספרים רק הולכים וגדלים.
המשמעות של הנתונים הללו עבורכם כבעלי עסקים היא שאתם פשוט חייבים להיות שם עבור הלקוחות שלכם.
לדעת מה הם צריכים, מה מעניין אותם, להציע להם את השירותים והמוצרים שלכם ולבנות סביב המותג שלכם קהילה שלמה ומבוססת. איך עושים זאת? ואיך אנחנו יכולים לעזור? הכל כאן בפנים.



האם פרסום בפייסבוק מתאים גם לעסק שלי?

זה ממש לא משנה אם העסק שלכם הוא עסק בוטיקי - משפחתי או עסק גדול, חשוב שתהיה לכם נראות ברשת, כלומר עמוד פייסבוק עסקי המנוהל כמו שצריך, עם פוסטים שעולים באופן סדיר.
אין כמעט עסק בישראל שלא ימצא את הפרסום בפייסבוק מתאים עבורו, בפייסבוק אפשר למצוא את כ-ו-ל-ם:
קוסמטיקאיות, מעצבי פנים, אינסטלטורים, חברות הפקת אירועים, בוני אתרים, מעצבים, קונדיטורים ועוד ועוד.
לפני שאתם מתחילים לפרסם בפייסבוק, יש כמה שאלות חשובות עליהן עליכם לחשוב.
התשובות לשאלות הללו, יעזרו לכם לדייק את הפרסום שלכם, ולהפוך אותו למניב ורווחי יותר:

1. מהו השירות או המוצר שאתם מעניקים ללקוח?

לכאורה, זה הכי טריוואלי בעולם, אבל במציאות זה ממש לא.
יש עסקים המעונינים בשירותי פרסום בפייסבוק אבל כלל לא מבינים בכלל מה זה אומר "לפרסם".
כדי להבין איך עמוד פייסבוק מנוהל יתרום לעסק שלכם, חשבו מה הוא המוצר או השירות אותו אתם מעניקים ללקוחותיכם:
למשל, בעלת עסק שבאה אלינו סיפרה שהיא מעצבת ומקימה ביתנים מעוצבים לדוכנים וכנסים.
כיוונו אותה, שבדף הפייסבוק שלה חשוב להדגיש, שהעסק שלה לא מציע רק ביתנים מעוצבים אלא גם הפקת אירוע עסקי, מה שחוסך זמן משמעותי למארגן האירוע.

2. מה הכאב אותו אתם חוסכים מהלקוח שלכם?

בעולם השיווק תמיד מדברים על "כאב", הלקוח שלכם צריך לדעת איך החיים שלו הולכים להשתנות כתוצאה מהפרסום ואיך אתם הולכים לפתור את הכאבים שלנו.
כשהיינו ילדים, הריצו בערוץ 21 (ערוץ הקניות לשעבר)
פרסומות מעניינות, בהן מכרו כל מיני מחבתות שימושיות, אביזרי כושר, כלי בית ועוד כל מיני דברים. הפרסומות האלו העמיסו עלינו כל כך הרבה תועלות, שכל רצוננו היה שכלי המטבח/אביזר הכושר האלו יגיעו גם אלינו.
כבעלי עסק שמעוניינים לנהל דף פייסבוק, יהיה עליכם לדעת מהו הכאב אותו אתם חוסכים מהלקוח, למשל: חוסכים לו זמן, מספקים לו נוחות בביצוע פעולה מסוימת, גורמים לו לחוש אהוב וכן הלאה.

3. מה מיוחד במוצר או בשירות שלכם?

אף בעל עסק לא נותן "סתם" שירות ללקוח. השירות שלכם חייב להיות יוצא דופן, עם איזה "שפיץ"- משהו שהופך אותו לייחודי מכל העסקים האחרים.
דוגמאות לבידול: תוכלו לשלב בין כמה כישורים שלכם (ייעוץ עסקי המשלב NLP למשל), להציע שירות לקוחות יוצא מגדר הרגיל (תמיכה 24/6 למשל), פיצ'ר שאין אותו לאף אחד אחר וכו'.
זו תהיה החוזקה הגדולה בשירות שלכם, ועליה תוכלו לבנות את ההבטחה השיווקית המרכזית עבור הלקוחות שלכם.


בואו נתחיל - מה הם המרכיבים העיקריים של פרסום בפייסבוק?

לאחר שהבנתם את מהות השירותים והמוצרים שלכם, נעבור על השלבים העיקריים בפרסום בפייסבוק, הכוללים בניה של אסטרטגיה שיווקית, הבנה של קהל היעד, ניהול תוכן, פתיחת דף עסקי ולבסוף ניהול של קמפיין ממומן.


שלב א'- בניית אסטרטגיה שיווקית בפייסבוק

התוכנית השיווקית תכלול הגדרה של השירותים והמוצרים שלכם, הגדרת קהל היעד ודרכים שונות להבאת יותר לקוחות להתעניין ולרכוש מוצרים ושירותים.
בנוסף, התוכנית תכלול ניהול התוכן שיעלה בדף (פוסטים) באופן שיתאים למטרות הקמפיין.



שלב ב'- זיהוי קהל היעד שלכם

אחת המטרות העיקריות בפרסום בכלל ובפייסבוק בפרט, היא להבין מי קהל היעד של המוצרים או השירותים שלכם, ובאילו דרכים אפשר להגיע אליו.
למשל, אם את צלמת שמשווקת חבילת צילום למשפחות, קהל היעד שלך יהיה הורים לילדים או הורים טריים, ואם אתה בעל עסק להנחיית הורים, אתה יכול להתמקד בקהל של הורים לילדים בגיל הרך, בגיל ההתבגרות או הורים גרושים.

בשורה התחתונה- דעו למי אתם פונים? מי הוא הלקוח האידיאלי שלכם ומה מאפיין אותו.
ברגע שתתמקדו בקבוצה מסוימת, תוכלו להגדיר שזו קבוצת היעד בקמפיין הממומן, וגם להשתמש בדרכים אחרות כדי להביא אליכם כמה שיותר מתעניינים.



שלב ג' - ניהול תוכן בדף הפייסבוק

ניהול התוכן בדף העסקי הוא חשוב ביותר, שכן פייסבוק מאפשרת לכם חשיפה, אך אתם תהיו אלו שתצטרכו להחליט לאיזה תוכן קהל הגולשים יחשף.
על כן, חשוב מאוד ליצור תוכן אותנטי ואיכותי בדף שלכם, שיביא את הגולשים לא רק להחשף אליכם, אלא גם יגע בכאב הכי עמוק שלהם, ובנקודה שתגרום להם לרצות להעזר בשירות שאתם מציעים.


שלב ד'- פתיחת הדף העסקי

לאחר שהפנמנו את מהות השירות והמוצרים שלנו, זיהינו את קהל היעד וכתבנו תוכן, זה הזמן לפתוח דף עסקי מתאים.
חשוב מאוד שכל המידע העסקי והפוסטים המעניינים שתכתבו לא ישארו בפרופיל האישי שלכם, שכן לדף העסקי יש אפשרויות טובות יותר להביא לחשיפת גולשים ולהתעניינות מצד קהל היעד.
הדף העסקי שלכם צריך להיות ממותג בהתאם לערכי המותג שלכם, ולהכיל תוכן מקורי, איכותי ומוסיף ערך עבור הגולשים.


שלב חמישי למתקדמים - ניהול קמפיין ממומן

לאחר שיש לכם דף פייסבוק פעיל, המכיל פוסטים מעניינים ואותנטיים, ניתן לבצע קמפיין ממומן.
ניהול קמפיין יאפשר לכם להגדיל את המכירות, ויתרום לחשיפה משמעותית לקהל הלקוחות שלכם, או ליצירת עניין סביב המוצר שלכם.



איך הופכים את הקמפיין הממומן לסיפור הצלחה?

כחלק מתהליך הפרסום בפייסבוק, רצוי ומומלץ להתבונן על הקמפיינים של המתחרים בפייסבוק.
כדי לעשות זאת, הקלידו את שם הדף העסקי של המתחרים בשורת החיפוש, ובדקו את המודעות שלהם בשקיפות הדף, לדוגמא קמפיינים של חברת ישרכרט: https://did.li/fh9ql
כך תוכלו להבין מהי ההבטחה שכדאי להציע ללקוחות בתחום שלכם, מהו התוכן שיותר מדבר אליהם ואיך עושים את זה כמו שצריך.
תופתעו לדעת שהרבה פעמים המתחרים מלמדים אותנו, ממש אחד לאחד איך לנהל את השיווק של העסק, ותמיד עדיף ללמוד מניסיון של אחרים לא?



 

לסיום, כמה טיפים חשובים מצוות Queen Media
שיסייעו לכם להניע את הפרסום בפייסבוק



בנו דף עסקי במיתוג אישי

לפני שמשיקים קמפיין בפייסבוק, חשוב מאוד לבנות דף עסקי שנראה טוב ע"י מיתוג נכון.
אף על פי שכל דפי הפייסבוק זהים זה לזה במבנה שלהם, ניתן למתג כל דף עם האפיון הייחודי של המותג שלכם- תמונת רקע שמייצגת אתכם, שימוש בפלטת צבעים ססגונית, סרטוני וידאו ועוד.
חשוב ליצור ולבנות את הדף העסקי באופן אטרקטיבי וברור עבור כל גולש.



העדיפו פוסטים אותנטיים

מה שמייחד את פייסבוק לעומת ערוצי שיווק אחרים באינטרנט הוא שהעובדה שפייסבוק מציגה פרופילים של אנשים אמיתיים.
לכן, קל הרבה יותר לזהות מודעות שיווקיות בפייסבוק מאשר בגוגל.
לכן, כאשר אתם בונים קמפיין פרסום בפייסבוק, מומלץ להעזר במידע אמיתי ואישי ולא להשמע כמו אנשי מכירות.
אלמנט זה יכול לייצר את ההבדל בין קמפיין מוצלח, לקמפיין פחות איכותי שלא יניב לכם את התוצאות להן אתם מייחלים.





עודדו את הקהל להגיב לפוסטים שלכם

רשת הפייסבוק מאפשרת לכם ליצור אינטרקציה קרובה וצמודה עם קהלי המטרה הרלוונטיים. אנו ממליצים לעשות כל שניתן כדי לעודד את קהל היעד שלכם להגיב לפוסטים.
תוכלו לבקש מהם להגיב באופן מפורש, או ליצור עניין שיתן להם תמריץ להגיב.
יצירת אינטרקציה עם הגולשים, תאפשר לכם גם לפעול בדרכים שונים לשיפור השירות, ותבסס את המוניטין שלכם כגוף עסקי הקשוב לצרכי הלקוחות.



תייגו אנשים מתי שאפשר

תיוג אנשים הוא אחד הכלים החזקים והחשובים ביותר בפוסטים וקמפיינים בפייסבוק. כאשר מייתגים, התיוג חושף אוטומטית את הדף שלכם לחברי המתויג ויוצר התעניינות אוטומטית בתוכן הפוסט.
לכן, אם הענקתם שירות למישהו והוא היה מרוצה, אל תהססו או תתביישו להעלות תמונה שלו וכמובן לתייג אותו.



רוצים להתחיל לקדם את עצמכם בפייסבוק?

בחברת Queen Media מעמידים לרשותכם מחלקת סושיאל, המתמחה בניהול מהלכי פרסום בפייסבוק, זאת לצד ניהול שוטף של דף הפייסבוק העסקי וכתיבת פוסטים קרייאטיביים.
אנו מתחילים את התהליך באיפיון העסק, בכדי לדעת האם הקהל שלכם נימצא בפייסבוק ולבנות פרסום ייעודי עבורכם.
לאחר שהבנו שקהל הרלוונטי נמצא שם, עוברים לבניית אסטרטגיית פרסום בפייסבוק, מקימים עבורכם דף עסקי, ומנהלים קמפיינים שמאפשרים לכם להגדיל את המכירות, ליצור חשיפה משמעותית לקהל לקוחות מוגדר וליצור "באזז" סביב המוצר שלכם.




אם אתם רוצים לקחת את הפרסום שלכם בפייסבוק צעד אחד קדימה, נשמח לעמוד לשירותכם.




    x
    סייען נגישות
    הגדלת גופן
    הקטנת גופן
    גופן קריא
    גווני אפור
    גווני מונוכרום
    איפוס צבעים
    הקטנת תצוגה
    הגדלת תצוגה
    איפוס תצוגה

    אתר מונגש

    אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

    סייגי נגישות

    למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

    רכיב נגישות

    באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים. רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.