פרסום בטאבולה ואאוטבריין
בעידן בו כל פיסת תוכן תפורה כמו כפפה למידותיו של הגולש ולתחומי העניין שלו, הפכו הפלטפורמות לקידום התוכן, לבחירה המועדפת.
טאבולה ואאוטבריין הן השחקניות המרכזיות במגרש התוכן כיום, החולשות על שטחי הפרסום באתרים המובילים והמוכרים לכולנו: Ynet, Mako, Globes, The Marker ועוד.
איך זה עובד בדיוק? ואיך תוכלו לפרסם בצורה שתמקסם עבורכם את התוצאות? כל זאת, ועוד הרבה טיפים חשובים בכתבה שלפניכם.
איך עובדת שיטת הפרסום של טאבולה ואאוטבריין?
למי שעדיין לא נחשף בעבר לפלטפורמות קידום התוכן נספר, כי פרסום בטאבולה ובאאוטבריין מאפשר לקדם כתבות שיווקיות באתרי תוכן מובילים, כך שיחשפו בפני עשרות אלפי גולשים ביום.
כדי למקסם את כמות הפניות המגיעות מלקוחות מתעניינים, בכל כתבה מקודמת, ישתל גם טופס לידים שמטרתו לאסוף פרטי גולשים המתענינים במוצר או בשירות.
באנגלית, התחום של קידום תוכן באמצעות כתבות שיווקיות נקרא Native ads. כלומר, מודעות המשתלבות בטבעיות באתרי תוכן.
במקום להטריד את הגולשים עם פרסומות שלא מעניינות את הזרת השמאלית שלהם, תוכלו לפרסם באמצעות תכנים רלוונטיים שיעניינו אותם הרבה יותר.
המאמרים לרוב יופיעו בדף הבית, ובאזור שמצוין כ"תוכן מומלץ/תוכן מקודם" "מרחבי הרשת" או "בשיתוף"..
לפני שנכנס לעובי הקורה, קצת רקע
השחקניות הבולטות בישראל בתחום קידום התוכן, הן אאוטבריין, פלטפורמה שהוקמה ע"י ירון גלאי ואורי להב, והמתחרה הישירה שלה טאבולה. נכון להיום, אאוטבריין פעילה ביותר מ100,000 אתרים ברחבי העולם ומייצרת יותר מ180 מיליארד המלצות תוכן כל חודש (!). מידע נוסף תוכלו לקבל ממנהל הפיתוח העסקי של החברה בישראל, אילן צינמן:
למה כדאי לפרסם בטאבולה ואאוטבריין?
שמתם לב שאתם הרבה פעמים מתעלמים מפרסומות לחלוטין? זה ממש לא במקרה.
כאשר הגולש הממוצע צורך תוכן, הוא מורגל להתעלם כמעט לחלוטין מכל פרסום שמציגים לו. שיטת הפרסום בטאבולה ואאוטבריין עוקפת את המנגנון האוטומטי הזה בדרך מתוחכמת:
ממחקר שערך הסטארטפ הישראלי Dynamic Yield עולה כי 5% מן הגולשים אחראים ל-50% מההקלקות על פרסומות ברשת.
אילו תכנים יוצרים את אחוזי ההקלקות הגבוהות ביותר?
- באנרים גדולים הממוקמים בחלק העליון של הדף- בין 0.3 ל-0.5% הקלקות במקרה הטוב
- מודעות בפייסבוק – אחוזי הקלקה של בין 1-10% בממוצע
- מודעות אאוטבריין הממוקמות בחלק התחתון של העמוד-
בין 0.3-0.5% עבור תוכן הנמצא במיקום הרבה פחות אטרקטיבי.
פלטפורמות כמו אאוטבריין וטאבולה, מאפשרות לגולש לאתר בקלות תכנים חדשים מבלי לחפש אחריהם, והן משרתות את
- הן מציעות לגולשים תכנים נוספים הרלוונטיים עבורם, וכך הן מגדילות את משך השהות באתר (מה שבהמשך מתרגם ליותר הכנסות)
- הן מציעות לבעל האתר לשלב המלצות לתכנים באתרים אחרים, וכך לקבל תשלום עבור כל הקלקה.
- אמינות מעל הכל - טאבולה ואאוטבריין מחברות בין בעלי האתרים הקטנים לגדולים, ועוזרות לייצר תנועה לאתר באופן טבעי. שלא כמו פרסומות בגוגל או פייסבוק, כאן הכתבה או המאמר נראים טבעיים יותר, הלקוחות לא מרגישים "שדוחפים" להם מוצרים, והם מניעים את הקהל ליצור קשר בצורה טבעית.
- בניית קהל יעד איכותי - ניתן לשמור את קוראי הכתבה כקהל יעד סופר רלוונטי, לצורך שיווק חוזר באמצעות רימרקטינג בפייסבוק או בגוגל.
תהליך בניית קמפיין פרסום בטאבולה ואאוטבריין
- הצבת יעדים- אנו מתחילים כל קמפיין פרסומי בהצבת יעדים לקמפיין.
יעדים רלוונטים עשויים להיות: שיפור כמות הלידים, כמות המבקרים באתר, שיפור ההמרות וכן הלאה. - כתיבת תכנים איכותיים- נמשיך את התהליך בכתיבת תוכן איכותי, המותאם לפלטפורמות קידום תוכן, שישרת את מטרות הקמפיין בצורה מיטבית.
- פתיחת חשבון- השלב השלישי הוא פתיחת חשבון מפרסם בפלטפורמות השונות, והגדרה ראשונית של הפרמטרים שיופיעו בקמפיין עצמו:
- שם הקמפיין
- תאריכי ההרצה של הקמפיין
- הדרת מיקום גאוגרפי לקמפיין
- הגדרת סוגי המכשירים בהם ניתן יהיה לראות את הפרסומות
- בחירה של סינון אתרי תוכן מסוימות מהצגת התכנים שלנו. כך למשל, תוכלו לבחור לא להציג את המאמרים באתר Mako.
- הגדרת מחיר שנהיה מוכנים לשלם עבור קליק.
- הגדרת סכום מקסימלי שנהיה מוכנים להשקיע עבור הקמפיין כולו.
מה הם ההבדלים בין פרסום בטאבולה לפרסום באאוטבריין?
השאלה החשובה ביותר שמפנים אלינו בעלי עסקים ששוקלים להכנס לתחום הפרסום מבוסס התוכן היא:
איפה כדאי לי לפרסם- טאבולה או אאוטבריין?
בגדול, ההבדלים בין שתי הפלטפורמות נוגעים בעיקר לאתרי התוכן המרכזיים בהם מתפרסמים התכנים ולקהלי היעד:
פרסום באאוטבריין- מתמקד בעיקר באתרים כמו Mako, The Marker, גלובס, הארץ ועוד.
פרסום בטאבולה- מתמקד בעיקר באתרים כמו Walla או Ynet.
טאבולה עובדת עם שני אתרי התוכן המובילים בישראל, ומתאימה עבור חשיפה לקהל יעד רחב.
אאוטבריין לעומת זאת, היא קצת יותר ממוקדת עבור קהלים עסקיים, קהל המתעניין בפיננסים, ספורט וכדומה.
כיצד תבטיחו לעצמכם תוצאות טובות מקמפיין התוכן שלכם?
הנה כמה טיפים חשובים:
- האם אתם מציעים מוצר חד פעמי או שמא שירות ארוך טווח?
ולמה אנחנו שואלים?
כי הסיכוי שלכם להמיר באמצעות תוכן יהיה גבוה יותר אם מדובר בלקוחות החוזרים שוב ושוב אל האתר שלכם.
לכן, אנו ממליצים לבחור בשיטת פרסום זו, במידה והעסק שלכם מציע מוצרים ושירותים לטווח הארוך. - תוכן איכותי מעל הכל- אם באתר שלכם יש מאמרים או מידע שיכולים לעניין את קהל היעד שלכם, לכו על זה. כך תוכלו לנצל טוב יותר את הפלטפורמה בכדי להשאיר את הגולשים זמן רב יותר באתר.
טיפ קטן מאיתנו: כדי למקסם את תוצאות הקמפיין, חשוב להבין את המסע שהגולש עובר ולהכין תשתית מתאימה בצורה הטובה ביותר.
השקיעו בתוכן עם ערך אמיתי לגולש, שיעניין את הגולשים ולא יעודד אותם לנטוש את האתר במהירות. - ניסוי וטעיה- אחד השלבים החשובים ביותר שאנו ממליצים לבצע בקמפיין טאבולה או אאוטבריין, הוא שיפור תמידי בשיטת ניסוי וטעיה.
כלומר, לאחר שהקמפיין כבר רץ תקופה מסוימת, בדקו אילו כותרות ופרסומים מצליחים יותר מהאחרים.
לכותרות ולפרסומים הללו צרו קמפיינים חדשים, הצפויים להצליח אפילו יותר מהקודמים. - צרו כמה פרסומים שונים עבור אותו לינק- מומלץ לייצר מספר פרסומים שונים עבור לינק ספציפי לדף נחיתה או אתר.
בכל פרסום צרו כותרת שיווקית מעט שונה ותמונה אחרת.
מניסיוננו, החלפת כותרות ותמונות מייצרת יותר עניין, ומעלה את הסיכוי שלכם למשוך אליו גולשים.
כך נוצר נכס יקר שעובד עבור הלקוחות שלנו בכל כניסה לאתר ומניב תוצאות איכותיות.
רוצים לבדוק אם טאבולה או אאוטבריין מתאימות עבורכם?
מניסיוננו כחברת דיגיטל בעלת ניסיון של מעל לעשור, כשגולשים נתקלים בכתבות תוכן רלוונטית ומשאירים פרטים, הם נמצאים במקום הרבה יותר בשל לסגירת עסקה, מאשר גולשים שראו פרסום בפייסבוק והשאירו פרטים.
אחוז הסגירה של לידים המתקבלים מטאבולה ואאוטבריין הוא גבוה יותר, שכן הלקוח נמצא במקום בשל יותר מצד המשפך השיווקי.
זו הסיבה שאנו ממליצים ללקוחותינו לבחון את האפשרות של פרסום בטאבולה ואאוטבריין כדרך האידיאלית ליצירת לידים איכותיים.
רוצים לבדוק אם טאבולה או אאוברין מתאימות לצרכים שלכם?
מוזמנים להשאיר פרטים, ונציג יחזור אליכם בהקדם לתיאום פגישת הכרות.