פיתוח אפליקציות: כל השלבים והטיפים החשובים

יש לכם רעיון שאתם מאמינים שיכול להיות ה-אפליקציה הבאה?
רוצים להתחיל לפתח את האפליקציה שלכם אבל לא בטוחים איך? הגעתם למקום הנכון. היום נדבר על תהליך פיתוח האפליקציה שלכם: מה הם השלבים השונים לפיתוח אפליקציה ומה חשוב לדעת ולעשות בכל אחד מהשלבים הללו. מוכנים? בואו נצלול פנימה.



עולם פיתוח האפליקציות נחלק ל-3 סוגים עיקריים:

  • פיתוח מוצר מוגמר- פיתוח מוצר מא' ועד ת' כולל הכל, כאשר המוצר אמור לעבוד כבר ביום הראשון.
    שלב זה אומר שיש לתכנן ולבנות מאפס הכל מההתחלה ועד הסוף.
    תהליך כזה הוא יקר יותר ולוקח זמן רב
    ומצריך הערכת סיכונים ומחקרים מקדימים לסיכויי ההצלחה, הכשלון, שינוי בתוכניות או גניזת הפרויקט בעת הצורך.
  • השקה בשלבים-
    מתחילים לשווק את המוצר המלא, בשעה שרק הפיצ'ר העיקרי פעיל. את היתר מפתחים ומוסיפים לאחר קבלת פידבק ממשתמשים ובדיקת התכנות נוספת.
  • עיצוב בלבד- תרשים זרימה ועיצוב מלא לצורך המחשה של מסכים ללא תכנות.
    אפשרות זו היא זולה, ומאפשרת למשקיעים פוטנציאליים להתרשם מהרעיון.


 

שבעת השלבים לפיתוח אפליקציה:


 שלב הרעיון ובדיקת התכנות כלכלית

הרבה אפליקציות מתחילות מזיהוי בעיה (ביקוש) ומציאת פתרון (היצע).

השלב הראשון בתהליך פיתוח אפליקציה הוא השלב בו אתם בוחנים את הרעיון שלכם:

  • אילו בעיות אתם מנסים לפתור?
  • מי קהל היעד שלכם?
  • אילו טכנולוגיות עליכם לקחת בחשבון כדי לענות על בעיות אלו?
  • מהו המודל העסקי עליו האפליקציה מבוססת?

שלב זה כולל ביצוע סקר שוק של המתחרים, כלומר האפליקציות הקיימות בשוק, בדיקה האם ניתן ליישם את הרעיון כמו שחשבתם, באילו עלויות ולוחות זמנים מדובר ועוד.
שלב זה מסתיים בהצלחה כאשר יש לכם אסטרטגיה מתאימה ביד למימוש פרויקט פיתוח האפליקציה שלכם. האסטרטגיה צריכה ללכת יד ביד עם התקציב שעומד לרשותכם. אם זו האפליקציה הראשונה שלכם ואין לכם ניסיון קודם בפיתוח, אנחנו ממליצים לקבל הצעות מחיר, לוחות זמנים ובדיקת היתכנות מכמה חברות פיתוח, כדי שלא תבזבזו חלילה את זמנכם אם תגלו מכשולים בכל אחד ממרכיבים אלו.
בנקודה זו חשוב להדגיש - לא כל תקציב מתאים לכל צורך, ובשלב בדיקת התקציב מול אפיון העבודה - יש לבצע בדיקה שהתקציב שהוגדר עונה לאפיון.



שלב גיוס משקיעים

שלב זה אינו חובה כמובן, אך במידה והוא נדרש, חשוב לנו לציין אותו ולדבר עליו. אם עלות האפליקציה שלכם משמעה לקחת משכנתא שנייה מהבנק, גיוס כספים ממקורות חיצוניים יכולה להיות אופציה טובה שכדאי לשקול.
אם העלויות גבוהות מדי עבורכם אבל אינן בשמיים, אתם יכולים לחפש משקיעים בסביבה הקרובה שלכם, כמו חברים, מכרים או בני משפחה.
אם האפליקציה שלכם היא בקטגוריית מאות האלפים או יותר, סביר להניח שתצטרכו לנסות לגייס את ההון עבורה בקרב משקיעים פרטיים או קרנות הון סיכון.
עבור גיוס משקיעים מוצלח, אתם צריכים מצגת משקיעים איכותית, שתציג למשקיע הפוטנציאלי את כל הרעיון בצורה מובנת, כולל המחקר שערכנו ובנוסף את המנגנון הכלכלי שיעמוד מאחורי האפליקציה ויאפשר לו את החזר ההשקעה במינימום סיכון.



שלב אפיון האפליקציה

תהליך אפיון האפליקציה מפרט כיצד היא תיראה בחלוקה למסכים ובאינטראקציה עם המשתמש. 

תהליך האפיון נחלק ל-3 איפיונים עיקריים, שכולם חלק בלתי נפרד מהתהליך:

 
 

1. אפיון כללי - האפיון למעשה מהווה את התוכנית העסקית שלנו,
ומספק מענה לשאלות חשובות, כגון:

  • מדוע אני מפתח אפליקציה?
  • למי היא מיועדת?
  • מה הוא הכאב של קהל היעד שלנו?
  • מהו השוק המוגדר ותת השוק?
  • מהי מסגרת הזמן הנדרשת להגעה לקהל היעד?
  • אילו מתחרים קיימים בשוק?
  • מה הם הסיכונים האפשריים?

כל אלו ועוד, יגדירו את המטרות העסקיות והיעדים עליהם נתבקש לענות בשלב הבא.

2. אפיון טכני - לאחר שהבנו "למה", כעת הגיע הזמן לענות על ה-"איך".
או יותר מדוייק- איך נבצע את כל הפיתוח בפועל כדי לענות על השאלות שהוצגו באפיון הראשון.
כאן נפרט ונסקור את סוגי המשתמשים באפליקציה וכל נקודות הממשק שלהם, הטכנולוגיות שבהן נעשה שימוש, מסכים נדרשים, דרישות התממשקות לשירותים חיצוניים, הגדרת תשתית שתשמש לשירות כגון תשתיות אחסון, דרכי ואמצעי תשלום ועוד.
מטרתו של אפיון זה היא להבהיר לחברות הפיתוח את היקף העבודה, כדי לקבל מהן הצעות מחיר.

3.אפיון עיצוב- לאחר שהבנו מה צריך לבנות,
יש לאפיין במדוייק את התכולה, המראה והעיצוב של כל מסך וכל רכיב.
שלב זה יאפשר לנו לקבל הבנה בכל רכיב ורכיב, כולל עיצוב והדמיה של המוצר המוגמר אותו נגיש ללקוחות. זה השלב האחרון שמשלים את כל היקף העבודה הנדרש,
שלעיתים יתבצע טרם ההתקדמות, לצורך עיצוב האפליקציה במלואה או בצורה הממחישה את היכולות והאפשרויות לצורך גיוס משקיעים.


שלב פיתוח האפליקציה בפועל

כאמור, בשלב זה מפיחים חיים באפיון באמצעות כלי פיתוח. הפיתוח כולל את הצד שהמשתמש רואה, שנקרא בשפה המקצועית Front End וכן את הצד האחורי שמשמש לניהול האפליקציה והכנסת שינויים.
שלב זה כדאי שיתבצע על ידי חברה גדולה דוגמת Queen Media שיכולה להעניק ערך מוסף בנושאים שעשויים לעכב את הפיתוח דוגמת רגולציה ושינוי בחקיקה. חברה המתמחה בפיתוח אפליקציות עשויה להעניק ערך באלמנטים שהם לא רק טכניים, ולסייע להגיע ליעד יותר מהר ולגדול לשלב הבא בפיתוח.



שלב בדיקות ובקרת איכות

QA הוא המונח המקצועי באנגלית לבקרת איכות.
מטרתו היא לוודא שהאפליקציה מותאמת למכשירים שונים, שהיא נקייה מתקלות ונקודות תורפה שעלולות לגרום לקריסה שלה, שבעיות טכניות שעולות בה נפתרות עם מינימום השפעה על המשתמשים ועוד. ההמלצה במקרה של QA היא תמיד להיעזר כמה שאפשר גם במשתמשים אמיתיים – צרכנים של האפליקציה – לבדיקות איכות. הסיכוי שתקבלו תמורה שווה ותכסו יותר בעיות באפליקציה גבוה הרבה יותר כאשר נעזרים במשתמשים אמיתיים.



שלב גרסת בטא (נקרא גם "השקה שקטה")

בשלב האחרון של בניית האפליקציה, היא זמינה לכמות קטנה של משתמשים שמוזמנים להשתמש בה ולחוות את דעתם עליה.
שלב זה נותן לכם אפשרות מצוינת וחשובה לראות איך היא עובדת בפועל בעולם האמיתי ולקבל משוב אמיתי מאנשים שלא מכירים אותה, לא היו חלק מהצוות שיצר אותה, ואולי לא יודעים עליה דבר.
הנה דוגמא לאפליקציה בגרסת בטא:

שלב קידום ושיווק האפליקציה

האפליקציה מוכנה!
כעת עליכם להפיץ אותה ולגרום לכמה שיותר אנשים מקהל היעד שלכם לדעת על קיומה וגם להשתמש בה. כמובן שחנויות האפליקציות הן המקום הראשון בו כדאי לכם להשקיע כדי לקדם, לשווק ולפרסם אותה.
תהליך זה כולל אופטימיזציה של החשיפה בעזרת שימוש בתמונות ו/או סרטונים מקצועיים, תיאור מפורט של האפליקציה, שימוש במילות מפתח רלוונטיות ועוד.


מילה אחרונה על אנדרואיד ואפל

קשה לדבר על אפליקציות בלי להתייחס לשתי מערכות ההפעלה – אנדרואיד
וiOS מבית אפל.
מבחינת הטכנולוגיות, התקציב והיישום בו נבחר, יש לאפיין את הפלטפורמה
עליה תיבנה האפליקציה.
בחירת מערכת ההפעלה תושפע מהשוק והיעדים אליהם אנו שואפים.
ככלל אצבע - נרצה שהאפליקציה שלנו תהיה זמינה בשתי הפלטפורמות, אך ישנם מספר הבדלים שכדאי לקחת בחשבון והם ייקבעו לפי האיפיון הטכני כמו גם הכלכלי.
להלן מספר דוגמאות לשיקולים שכדאי לקחת בחשבון:


flagpink

אפליקציה NATIVE -

אפליקציה שפותחה לפלטפורמה ספציפית, או לאנדרואיד או ל IOS. תידרש במידה והאפליקציה שלנו מחייבת פיצול בשל תנאי טכנולוגי מסויים או שיקול אחר. חשוב לציין שתפעול אפליקציה כזו מצריך יותר זמן - מאחר וכל פלטפורמה היא אפליקציה עצמאית. אם נרצה לעדכן מידע באפליקציה - נצטרך לעשות זאת פעמיים, פעם אחת באפליקציה שיועדה לאנדרואיד ופעם אחד בזו של ה IOS.
flagpink

אפליקציה היברידית-

טכנולוגיה המאפשרת פיתוח אחד, הישים לשתי הפלטפורמות. פתרון זה נחשב כפתרון המועדף על רוב האפליקציות ומתאפשר כמעט בכל מצב כיום (בעבר היה מוגבל יותר). הפיתוח יקר יותר לרוב, אך מאפשר תפעול נוח וקל יותר מאחר ויש לאפליקציה תשתית אחת ומערכת ניהול אחת שהתוכן והמידע ממנה נמשך לשתי הפלטפורמות ללא צורך בתפעול נוסף.


חולמים לפתח אפליקציה חדשה?

רוצים להתקדם עם הרעיון שלכם לאפליקציה ולא יודעים איך? בשביל זה אנחנו כאן.
צוות Queen Media ילווה אתכם משלב הרעיון ההתחלתי ועד לשלב המרגש בו האפליקציה עולה לאוויר.
בחברה שלנו צוות פיתוח מנוסה ורחב, שיכול לספק מענה כמעט לכל אתגר. פיתוח אפליקציה הוא תהליך מורכב, אשר מושקעים בו משאבים רבים של כסף וזמן, והוא מלווה בהתלבטויות רבות.
בחירת השותפים לתהליך הפיתוח, משפיע באופן ישיר על ההצלחה ולכן אנו בטוחים שבמקום הזה לא תרצו להתפשר.



רוצים להתחיל? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.


    x
    סייען נגישות
    הגדלת גופן
    הקטנת גופן
    גופן קריא
    גווני אפור
    גווני מונוכרום
    איפוס צבעים
    הקטנת תצוגה
    הגדלת תצוגה
    איפוס תצוגה

    אתר מונגש

    אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

    סייגי נגישות

    למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

    רכיב נגישות

    באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים. רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.