אתר אינטרנט הוא כמו כרטיס ביקור, וכמו כרטיס ביקור, אם הוא נשאר במגירה אף אחד לא זוכה לראות ולהשתמש בו בעת הצורך. אחת הפרסומות של דפי זהב הייתה “אם אתה לא שם – אתה לא קיים”. הדבר נכון לא פחות עבור אתרי אינטרנט. יש הרבה מאד אתרים ברשת וביחד הם מרכיבים ערימה מאד גדולה של שחת. שיווק באינטרנט הוא כמו מגנט מותאם אישית היודע לברור מכל ערימת השחת את אותן מחטים שמתאימות במיוחד עבור הגולש. לא משנה כמה אתם טובים במה שאתם עושים, אם אף אחד לא שמע עליכם – אתם לא קיימים.
לכל דרך כזו יתרונות וחסרונות, עלויות מתלוות ודרכים לנתח ולבדוק את מידת יעילותה של השיטה. חלקן כוללות יעדי פרסום ישירים, ואחרות פועלות לקדם את האתר והעסק בדרכים אחרות.
יתכן וזו השיטה המוכרת והידועה מכולן, והיא יכולה להביא לתוצאות נהדרות, אם עושים אותה כמו שצריך ומתאזרים בסבלנות. קידום אורגני, שלא כמו קידום ממומן (עליו נדבר ממש עוד רגע, בפסקה הבאה) מצריך תכנון ומחשבה כדי להשיג תוצאות לטווח הארוך ולבסס את אתר האינטרנט שלכם. הקידום האורגני רותם את כוחם של מנועי החיפוש (בראש ובראשונה – גוגל) ומתאים את כל הפרמטרים באתר בכדי שיתאימו לאלגוריתמים על פיהם עובד מנוע החיפוש. בין הפרמטרים הנכללים: קוד האתר, בניית מפת אתר, מילות מפתח המוטמעות בתוך התוכן, אופטימיזציה לתכנים העולים לאתר והקפדה על איכותם ועוד. ככל שהפרמטרים הללו מותאמים בצורה טובה יותר לדרישות של גוגל, כך גוגל ידרג את האתר בדירוג גבוה יותר ויעלה אותו מעלה מעלה בתוצאות החיפוש, שיופיעו כאשר הלקוחות הפוטנציאלים שלכם מחפשים שירות או מוצר כמו שלכם.
דרך נוספת פופולרית ומוכרת לשיווק אתר היא קידום ממומן. אם הקידום האורגני דואג להפוך את האתר למשהו שגוגל יאהב, הקידום הממומן למעשה משלם לגוגל כדי שיאהב אותו. הקידום הממומן הוא דרך פעולה לטווח קצר והמטרה שלו היא להראות תוצאות מיידיות, להגיע לחשיפה גדולה מאד ולאסוף בסיס לקוחות תוך זמן קצר מאד. רוב הקידום הממומן פועל דרך google adwords. בצורה הזו, הלקוח משלם לגוגל כדי שיציב מודעה ממומנת בראשית רשימת כל תוצאות החיפוש בגוגל, כך שבמקום לקדם את התוצאה שלכם באופן איטי ואורגני, הוא מקדם אותה באופן מיידי לראש התוצאות. על כל אדם שלוחץ על הקישור לאתר שלכם דרך המודעה שגוגל פרסם, אתם משלמים, מה שנקרא בעגה המקצועית – PPC – Pay per click, כלומר: תשלום לפי לחיצה. זכרו, למרות שאתם משלמים, אתם עדיין צריכים לבנות את זה נכון. קידום ממומן מדויק שיביא לתוצאות אופטימיליות כולל בניית קמפיין שיותאם באופן ספציפי לאתר שלכם, מחקר על קהל היעד של השירות או המוצר שאתם מוכרים, בחירת המילים הנכונות לקידום ויצירת דפי נחיתה שיעזרו להמיר לקוח פוטנציאלי ללקוח משלם.
עולם שירות הלקוחות השתנה והיום הלקוחות דורשים מענה מידי לכל שאלה. הקמה ותחזוקה נכונה של דף ברשת חברתית יכול לתת מענה מהיר ומידי לשאלות, טיפול בבעיות שמתעוררות ודרך ישירה לפרסם מידע וחדשות הנוגעות לעסק. רשתות חברתיות חושפות גם חברים של לקוחות קיימים לאתר. רב האנשים מסתובבים במעגלים חברתיים דומים, כך שמעגל החברים של לקוח מסוים מהווה מאגר לקוחות פוטנציאלי קורץ במיוחד.
שיטת שיווק הקיימת במדיה החברתית היא פוסטים ממומנים. פוסט ממומן מגיע גם לניוזפיד של גולשים שאינם עוקבים אחרי דף הפייסבוק שיצרתם ועל ידי הופעות חוזרות ושנשנות הפוסט יוצר הדהוד של המסר השיווקי. ניתן להגדיר מיקוד מדויק כך שהפוסט יגיע רק לגולשים הרלוונטיים ביותר עבורכם. כיוון תכנים ברשת החברתית מגיעים למספר רב של אנשים, חשוב לנהל אותם במקצועיות:
תשלום תמורת פרסום באינטרנט יכול להתבצע בכמה דרכים:
פרסום ישיר באתר בעל תעבורה רבה יכול להיות יקר, אך אאוטבריין וטאבולה הן שתי פלטפורמות פרסום המשולבות באתרים מובילים שמאפשרות לפרסם באתרים כגון – דה מרקר, כלכליסט, מאקו, וואלה וכו אלו בעלות נמוכה יחסית. איך הן עושות זאת? הן מציעות לאתרים מובילים לקבע את הפלטפורמה שלהם בדפי האתר. לאחר שגולש בוחר להכנס לכתבה מסוימת האתר המוביל הוא יקבל המלצות לקרוא כתבות נוספות בתחומים שעשויים לעניין אותו – כתבות המסופקות על ידי המפרסמים. המפרסם זוכה לחשיפה לגולשים רבים, חשיפה שלא היה יכול להרשות לעצמו אחרת.
התכנים המתפרסמים בפלטפורמות הפרסום הללו הן כתבות תוכן איכותיות שבאות לעניין את הגולש ולתרום לו ערך מוסף. בסופן תהיה קריאה לפעולה כגון השארת פרטי הגולש או הצטרפות למועדון חברים. בניית כתבה מקצועית ומרתקת, מיקוד נכון של קהל היעד ובניית רשת קישורים תבטיח תנועת גולשים לכתבה – ומשם לאתר המתפרסם.
בניית כתבה איכותית עם קישורים ותמונות מתאימות היא רק השלב הראשון בתהליך. לאחר מכן יש לאסוף את נתוני הגולשים שקראו את הכתבה ולבצע רימרקטינג לכתבות המשך ובמדיות אחרות. חשוב גם לרענן את התכנים המתפרסמים על הפלטפורמות הללו כדי להגיע לכמה שיותר גולשים רלוונטיים.
כאשר כל כך הרבה מידע עובר דרך האינטרנט, לפעמים נתקלים במצבים בהם קיים אזכור שלילי, ביקורת או חוות דעת רעה על אתר אינטרנט. בשנתיים האחרונות, ניהול מוניטין ( ORM – Online Reputation Management) הפך למילת מפתח כיוון שהוא משפיע גם על דירוג תוצאות החיפוש בגוגל. ישנן דרכים שונות לבצע זאת:
גם אם פניתם לחברת דיגיטל להקמת פרויקט שיווק והם בנו לכם תשתית ראשונית לשיווק באינטרנט, העבודה לא מסתיימת עם פרסום הפוסט הממומן, הקמת דף פייסבוק, יצירת רשת קישורים לקידום אורגני במנועי החיפוש או כניסה לפלטפורמה פרסומית. רשת האינטרנט היא דינאמית ומתחדשת ואם עבודת השיווק היא חד פעמית, היא תשכח עד מהרה לטובת תכנים חדשים יותר. גם לאחר המאמץ הראשוני יש להמשיך ולחדד את מיקוד קהל היעד, לעבוד על רימרקטינג לגולשים שכבר הפגינו התעניינות, להעמיק את רשת הקישורים ולדאוג לחדש את התכנים באתר, בדף ובקמפיינים נוספים.
אתר מונגש
אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.
סייגי נגישות
למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר
רכיב נגישות
באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים. רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.